Decyzja o rebrandingu

Na rebranding zwykle decydują się firmy które albo źle sobie radzą, lub radzą sobie właśnie bardzo dobrze i rozszerzają zakres własnego działania lub sprzedają swoje udziały. Jest wiele powodów, dla których warto stworzyć rebranding. Projektowanie logo w sytuacji rebrandingu trzeba rozpocząć od nowa i zmianie musi wówczas ulec identycznie cała identyfikacja.

Dotychczasowa identyfikacja wizualna po prostu się już nie sprawdza i trzeba czegoś nowego i świeżego, czym ludzie jeszcze się tak bardzo nie opatrzyli. Kreacja logo powinno być zlecona pod skrzydła profesjonalnych grafików, przy czym jeden powinien być grafikiem nadrzędnym, sterującym całą operację. Tylko wówczas będziemy posiadać gwarancję, że ten proces będzie wykonany solidnie. Oczywiście projektowanie logo będzie zajmowało odrobinę czasu i należy dać grafikom wystarczająco na prawdę dużo czasu na to, przygotowali wiele wersji logotypu i wprowadzili konieczne poprawki. W przyszłości ten logotyp musi być naniesiony przecież również na inne elementy identyfikacji wizualnej, a to również trochę trwa. Łącznie z akceptacją, logo może powstawać kilka tygodni lub wręcz kilka miesięcy razem ze wszystkimi materiałami promocyjnymi. Firma powinna tyle czasu przedtem rozpocząć pracę nad rebrandingiem, ażeby zdążyć ze wszystkim, zanim nie zmieni się posiadacz albo zanim nie ogłosi nowej gałęzi działalności albo zwyczajnie zmiany wizerunku. To wszystko powinno być dopięte na ostatni guzik, dlatego zmiany trzeba zacząć należycie uprzednio i świetnie zaplanować. Bez tego nie ma mowy o sukcesie.

Zobacz: polecam stronę o reklamie dla firmy

Leave a comment